نگهداری نوار نقاله ها

نگهداری نوار نقاله ها

نوار نقاله ها به دلیل ارزش بالایی که از نظر قیمتی دارند نیاز به فراهم بودن شرایط نگهداری در همه ی مراحل انبار و حین استفاده است.

فراهم بودن شرایط انبارش نوار نقاله ها با توجه به نوع متریال استفاده شده در ساخت نوار نقاله ها میتواند متفاوت باشد، ایزوله بودن انبار ها نیز در انبارش برخی از نوار نقاله ها به دلیل مواظبت از نظر در معرض قرار گرفتن نور خورشید یا شرایط جوی مانند سردی هوا و بارندگی و حتی مواجه با گرد و خاک نیز لازم و ضروری است.

نحوه انبار کردن نوار نقاله ها که عمدتا بر روی رول ها یا داخل باکس های مخصوص قرار دارند شاید خیلی پیچیده نباشد، اما در بالا بردن عمر نوار نقاله ها مثر و کاربردی است. در بهترین حالت، استفاده از مکان هایی ماند سوله های سرپوشیده با حداکثر ورودی نور خورشید و تهویه مناسب و دور از هرگونه گرد و خاک های معمول و صنعتی است، هرچند ممکن است نوار نقاله های انبار شده برای حفظ این شرایط بعد از خارج شدن از کارخانه تولید کننده دارای کاور ها یا پوشش های مناسب و محافظ باشند ولی برای پایین آوردن درصد احتمال درمعرض قرارگرفتن و محافظت از آن ها در انبار نیر توصیه میشود.نگهداری نوار نقاله

و اما نوار نقاله های قرار گرفته بر روی خطوط انتقال مواد هم لازم هست که مورد حفاظت قرار بگیرند، به عنوان مثال استفاده از ورقه های نازک لاستیکی مناسب که معمولا “بلت پاکن” نامیده میشوند برای تمیز نگه داشتن زیر و روی نوار های در حال کار و نصب شده مرسوم و کاربردی هست، یا استفاده ازروش پاشش آب بر روی نوار نقاله هایی که مواد با دمای بالا را حمل میکنند یا در شرایط جوی با دمای بالا قرار دارند.

و البته موارد بالا تنها بخش کوچکی از موارد مورد استفاده در نگهداری نوار نقاله ها هست که در سری مطالب بعدی در سایت آریو تجهیز به آنها خواهیم پرداخت.

مطالب ما را میتوانید در اینستاگرام مطالعه و دنبال کنید.

 

درج نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.